Monday, June 19, 2006

Berehat (beralih tumpuan) seketika.....


Memetik kewajipan al-akh Muslim yang ke-14 seperti yang digariskan oleh Imam as-Syahid Hassan al-Banna di dalam Risalah Ta'lim nya:

"Hendaklah saudara bijak dalam membaca dan menulis, banyak mentelaah perutusan-perutusan, akhbar, majalah Ikhwan dan sebagainya. Hendaklah membuat perpustakaan sendiri walaupun kecil, hendaklah kamu menjadi seorang yang pakar dalam bidang ilmu dan seninya jika kamu seorang ahli takhasus. Hendaklah kamu menguasai hal-ehwal am Islam yang membolehkan kamu menggambarkannya dan memutuskan sesuatu hukum yang bertepatan dengan kehendak fikrah"

Justeru, saya mengumum untuk berehat sebentar daripada dunia blog ini, untuk menjalankan research berkenaan bidang engineering, selanjutnya menghasilkan journal-journal dalam bidang electrical engineering untuk di publish sebagai bukti bahawa umat Islam turut mampu menghasilkan journal dan turut sama mempunyai kepakaran dalam bidang engineering.

Namun begitu, saya akan terus menghasilkan karya sama ada karya kreatif mahu pun separa ilmiah yang menggugat dan menyanggah fikrah-fikrah rosak yang cuba merosak dan mencemarkan syariah islam yang mulia.

bagi yang berminat untuk menerima artikel-artikel saya lewat email, bolehlah hubungi saya di faridul@jimahev.com.


"lisanul hal aqwa min lisanul maqal"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home

Ukhwah.com :: Top Blog